söndag 2 december 2012

Presentation av lärare - Ivar Asplund



Min farmor lärde mig grunderna i stickning när jag var i femårsåldern, och ungefär 35 år senare blir det fortfarande bara roligare och roligare att sticka. Det är fascinerande vad som går att göra med så enkla redskap! 

Jag tycker allra mest om att sticka tröjor med sjalar som god tvåa. När det gäller mönster är nog fairisle min favorit, men nästan lika roligt är det att sticka flätor och spetsmönster, för att inte tala om tvåändsstickning. Tur att det finns så många olika roliga tekniker att växla mellan!
 

Jag har haft förmånen att få visa några av mina alster på Virserums konsthall 2008 och Sigtuna kulturgård 2009.

Sedan 2009 bloggar jag om min stickning på
 asplundknits.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar